lauantai 20. joulukuuta 2014

Noi tekstit ja kuvat meni välillä vähän miten sattuu enkä saanu niitä korjattuu niin pahoittelen :D



Viikko ennen halloweenia käytiin sellasessa kauhumaissisokkelossa jotta se nostais halloween tunnelmaa mut ei ollu kauhean hyvä idea..



                                             

Tossa kuvassa oltiin vielä iloisia koska otettiin se ennenkuin mentiin tohon kauhusokkeloon,
se oli siis sokkelo maissipellolla ja sieltä maissien seasta hyppäs välil pelottavan
näkösii tyyppejä ja se sokkelo piti ratkaista ja löytää tie ulos samalla kun joku jahtaa
moottorisahan tai sähkölamauttimen kanssa :D Loppuvaiheessa oltiin jo
ihan pissat housussa ja juostiin karkuun sitä moottorisahaa ja tietenkin mä kaaduin naama
edellä siihen mutaan ja rikoin mun uudet farkut :(


      Halloweenina olin mun vaiharikaverilla ja käytiin sen pikkuveljien kanssa trick or treat, 
                                 kaiverrettiin kurpistoita, syötiin ja katottiin tietenkin Halloween.
                                                                   






                                                             Kiitospäivä
                                                         

Vietettiin thanksgiving Mollyn kavereilla.
Oli tosi kiva kokemus ja paljon hyvää ruokaa!
Tosin syötiin kyllä vielä viikon päästäkin kalkkunaa..

Pumpkin pie oli hyvää!

                                                               Ihana hostmom Molly :)

Kiitospäivän jälkeisenä päivänä oli black friday eli päivä jolloin kaikissa kaupoissa on ihan sairaasti alennuksia.
Kaupat aukes jo joskus neljältä aamuyöstä ja sulkeutu vasta keskiyön jälkeen, jotkut mun kavereista heräs joskus kolmelta ja lähti jonottaa et kaupat aukeis :D

Täällä on paljon halvempaa käydä esim kampaajalla tai hieronnassa nii ollaan
ehitty jo pitää pari spa päivää.


                                 En oo varmaa elämässäni leiponu niin paljon ku tääl parin kk sisällä,
ainaki osaan tehä sit hyvii keksejä ku tuun takasin :D

Meiän pihalla asuvia kalkkunoita

Pikkujoulut(ei oo ylemmässä kuvassa olevia kalkkunoita)

Kauden vika peli


Ennen joululomaa koulu järjesti kaikkee kivaa esim touch of class jossa kaikki seniorit (paitsi minä) 
pukeutui ja tarjoili alemmille luokille ruokaa.
 Meiän koulu oli panostanu tähän kunnolla, siellä oli bändi soittamassa,  2 turvamiestä, joku hieno auto jonka voi voittaa keskellä ruokalaa ja escortit jotka saattoi oppilaat pöytiin.

                                                              Lansing ennen joulua



  Vihdoin alko loma <3
                                                Käytiin eilen leffassa ja syömässä sen kunniaks
                                 

Uppopaistettuja suolakurkkuja <3

                                                 
                                                          Tänään olin taas leipomassa :D
                         
                       Jouluaatto vietetään Mollyn ja Mollyn äidin kanssa kolmisteen, mutta lähetään
                          joulun jälkeen pariksi päiväksi pohjois-Michiganiin laskettelee jos lunta riittää.
                       
                       
              
               Hyvää joulun odotusta kaikille <3



                                                     





lauantai 11. lokakuuta 2014

Okei eli oon tässä nyt jo vähän aikaa miettiny blogin alottamista mut en oo vaa jaksanu, en myöskään oo kauheen ahkera kirjottelija, joten koitan laittaa kerralla paljon asiaa :D

Eli oon nyt asunu täällä Michiganissa noin 6 viikkoa kaupingissa nimeltä Okemos.




Mun perheeseen kuuluu host mom Molly ja 3 kissaa, pakko sanoo et tääl ihanaa ku on nii rauhallista.




Tossa pari kuvaa mun huoneesta ja olkkarista 


Käyn koulua Okemos High Schoolissa ja oon senior luokalla. Koulu täällä on aika erilaista suomeen        verrattuna, säännöt on paljon tiukempia, vielä viime vuonna koulupäivän aikana ei saanut           käyttää ollenkaan puhelinta ja sait heti jälki-istuntoa jos puhelin nähtiin kädessä esim. käytävällä välitunnin aikana, ruokalassa ja jopa vessassa. Onneks nykyään puhelinta saa käyttää välitunneilla ja ruokalassa mutta vessoissa ne on edelleen kielletty.. Tunneilla oppilaat opiskelee eikä kenelläkään oikeestaan käy edes mielessä keskeyttää opettajaa. Myöskin opettajia pitää kutsua sukunimellä ja eteen vielä sanoa Mr/Mrs.
Koulu on myöskin hieman vaikeempaa koska en oo käyny vielä lukiossa suomessa kaikkia kursseja mitä täällä ollaan käyty ja opettajat tekee aika paljon sitä että ne sanoo vaan opiskeltiin tää junior vuonna niin teidän pitäis muistaa se jo, ja tottakai koulu on vaikeempaa kielenkin takia mutta oon jo  aika hyvin tottunu. 
Koulu järjestää paljon erinlaisia tapahtumia esim jalkapallo pelejä, harrastuksia yms. Meillä oli just 2 viikkoo sitten homecoming week ja joka päivä oli asukoodi esim. maastoasu, cowboy tai julkkis (se oli aika kamala päivä näin liian monta poikaa Nicki Minaj asussa) Sillä viikolla illalla koulun ja harrastusten jälkeen oli jalkapallo peli, kokko, powderpuff game ja tietenkin lauantaina viikon päätteeksi homecoming dance! 





Ennenkuin mentiin koululle homecoming päivänä niin mentiin porukalla pizza houseen syömään, ja pakko sanoa että homecoming dance oli ihana kokemus! 



Ja joo täällä mulla on käytössä koulureppu, en muista millon viimeksi oisin käyttäny reppua mutta täällä on jopa outoa jos sulla ei oo koulussa reppua. En kyllä enää ihmettele koska yks koulukirja painaa noin 5 kiloa..

Oon alkanu koulun kautta harrastaa cross countrya eli maastojuoksua, on ollu samalla tosi hauskaa ja ihan hirveetä. Alussa en pysyny yhtää perässä ja joka treenin jälkee tuntu ihan kuolemalta, nykyään menee onneksi hyvin ja oon saanut sieltä paljon kavereita ja päässy matkustelee pikkasen ympäri Michigania kisojen takia. Cross country loppuu noin viikon päästä koska kelit alkaa viilenee mutta koulussa on monta harrastusta joista valita talvelle.




Meiän joukkueella on myös paljon tekemistä treenien ulkopuolella, esim pasta partyja ja kerran viikonloppuna oli aamianen yhden meiän valmentajan kotona ja sieltä löytyi tietenkin suklaalähde.


Joskus tuntuu että asuisin jossain maatilalla koska meiän pihalla asuu kaiken maailman eläimiä esim. peuroja, kalkkunoita, pesukarhuja, kissoja. Okemos kuitenkin sijaitsee 15 minuutin ajomatkan päässä Michiganin pääkaupungista, Lansingista ja Okemoksestakin löytyy paljon ravintoloita ja iso ostoskeskus joten ei oo mikään peräkylä.



Kuva ylhäällä ei oo meiän pihalta vaan meiän tien päästä, sielä asuu pari hevosta, lehmiä, lampaita  ja kanoja. 



Käytiin maantiede luokan kanssa telttailemassa yhdellä Michiganin suurista järvistä, ja ootan jo kevättä ja että pääsisin sinne uudestaan! Oli ihan sairaan iso järvi ja ne hiekkadyynit oli upeita. 
Telttailusta en kyllä tykänny, oli varmaan kamalin yö ikinä :D




Tulin just kaverin synttäreiltä,käytiin leffassa ja siitä sitten syömässä meksikolaisessa ravintolassa, pakko kyllä sanoa et nyt ymmärrän miks amerikkalaiset on niin lihavia..





Hyvää syyslomaa sinne suomeen! Koitan heti halloweenin jälkeen kirjoittaa uudestaan! :)